入居者募集要項

2021年9月入寮入居者募集要項 Application Guidelines for New Residents in September, 2021

中央大学国際教育寮の2021年9月入寮の寮生募集を行います。寮のコンセプトを理解し、寮生活を通して成長を希望する学生の応募をお待ちしています。エントリーフォームは本ページの最下部にあります。

The International Residence Chuo will be accepting applications for new residents to enter in September, 2021. We welcome your application if you agree with the concept of the Residence and wish to develop through residential life. The Application Form is at the bottom of this page.

寮のコンセプト Concept of the International Residence Chuo

中央大学のミッションは、グローバルな視野と実地応用の力を備え、人類の福祉に貢献する人材を育成することです。本学ではそのようなグローバル人材を育成するための環境を提供するため、2020年4月にオンキャンパスの新たな混住型の国際教育寮を開設しました。国際教育寮はユニットタイプの寮になっており、1ユニット6人で構成され、多様な文化背景を持つ学生達が共同で生活します。
寮のコンセプトは、「多様性に富む国際教育寮での生活や交流を通して、様々な文化背景を持つ学生達の多様な学びを促進すること」です。
このコンセプトに基づき、寮内では各種イベント、オリエンテーション、ミーティングを実施しますので、寮生の積極的な参加を求めます。

Chuo University’s mission is to foster individuals who contribute to human welfare with global perspectives and practical applications. To provide an environment to nurture such global individuals, Chuo has established a new complex, the International Residence Chuo (IRC), opened in April 2020. The IRC is shared accommodation with students living in separate units that contain six private rooms each and where students from various backgrounds can share community life.
The concept of the IRC is to facilitate interculturality among students through daily life living together.
Based on this concept, various events, orientations, and meetings will be held in the IRC. Residents should actively participate in these events.

サポートスタッフ Support Staff

国際教育寮はシェアタイプの混住寮のため、全ての寮生が多様性を理解し、快適な寮生活となるよう協力し合う必要があります。その体制作りのサポートスタッフ(学生リーダー)としてRA(レジデントアシスタント)とUL(ユニットリーダー)という2つの役割を設けます。

*2年生以上の在学生はULを希望する学生のみ応募ができます(RAは募集しません)。

・RA(レジデントアシスタント)
イベント等を通して寮生の帰属意識を醸成するとともに、寮生が快適かつ充実した生活を送れるような寮全体のサポートを行う役割です。寮内のコミュニケーションを盛んにするとともに、寮生全員がルールを守るような推進役を担います。さらに、寮の課題解決や規則正しく快適な寮生活のための環境整備に務めます。

・UL(ユニットリーダー)
ユニット内の取りまとめを行います。ユニットコントラクトの作成およびユニット内ミーティングを実施し、ユニット内の環境美化や快適なユニット生活の環境整備に務めます。ユニット内の取りまとめ、寮生の生活サポートの他、ユニット内学生と国際センター・管理人の架け橋となる役割を担います。

なお、寮およびサポートスタッフの詳細は、国際教育寮ページ にて、ご確認ください。

The IRC is shared accommodation. All residents need to value diversity and help each other for comfortable residence life. As the support staff (student leaders) to make the system, there are RAs (Resident Assistants) and ULs (Unit Leaders).

*Current students in 2nd year or over who wish to become UL can only apply (we do not recruit RA in this selection).

・RA (Resident Assistant)
RAs will support all residents to develop strong identification within the residence, as well as to have comfortable and fulfilling community life. They will facilitate communication to organize events and play a role to develop the continuity of residence life. They will cooperate with community supporters who support RA activities and play the role of advisor in order to plan and run events and improve the environment in the IRC.

・UL (Unit Leader)
ULs will bring the unit together, create Unit Contracts, and hold meetings in the unit, engage in maintenance of the environment in the unit, and improve the environment for comfortable unit life. In addition to coordinating the unit and supporting residential life, ULs also play a role between students in the unit, the International Center, and live-in managers.

For details of the residence and support staff, please see the International Residence Chuo’s website.

注意:コロナウィルスによる影響で、外国人留学生の入国が制限されています。国際教育寮で予定している異文化交流については、その影響により、縮小や形式変更が余儀なくされることもあります。その点をご理解いただき、お申込みください(寮生は積水ハウス不動産東京との賃貸借契約を締結するため、契約の変更や途中解約はできませんので、ご注意ください)。

Attention: Due to the impact of the coronavirus, entry into Japan for international students is restricted. As for cultural interactions scheduled at the IRC, reducing the size or changing the format of events may be unavoidable. Please understand this before applying. (Please note that residents have a lease contract with Sekisui House Real Estate Tokyo Ltd. and cannot change or cancel the contract before expiration.)

応募資格 Application eligibility

  RA UL 一般(役職なし)
2年生以上の在学生
1年生(9月入学生含む)
■Application Eligibility
  RA UL General
2nd year students or over
1st year students (including students enrolled in September)

応募・選考スケジュール Application/Selection Schedule

申込期間 2021年7月10日(土)~7月20日(火)
選考方法 2年生以上…応募書類+オンライン面接
1年生(9月入学生含む)…応募書類のみ
オンライン面接日時連絡
(2年生以上のみ)
※連絡方法
2021年7月21日(水)
※応募書類記載メール
オンライン面接日 2021年7月24日(土)・26日(月)・27日(火)
選考結果連絡
※連絡方法
2021年7月29日(木)
※応募書類記載メール
手続き期間 2021年8月5日(木)~8月16日(月)
入寮手続き時申込金 183,090円*
内訳:入寮一時金62,800円、9月分寮費40,000円、10月分寮費62,800円、布団レンタル費用17,490円(設置費550円+レンタル費月額1,540円×11カ月)

*日本国内に保証人がいない場合、保証料18,840円が別途かかります。

*入寮申込手続きを行った後に入寮の取り消しを行う場合、入寮一時金相当額を、違約金としてお支払いいただきます。

契約期間 2021年9月10日~2022年8月15日

*4年生や留学予定の方など、一部例外も有。

*入寮者の希望により本学が許可した場合は、さらに1年を限度に入寮期間延長ができます。

その他 共同生活を円滑に行うため、各種ルールを厳守してもらいます(一部抜粋)。

・週1回のユニット内ミーティングや寮内イベント、オリエンテーション等の参加必須。

・関係者以外入室禁止(家族の面会も5階共有部のみ)。

・異性の居住エリアへの立ち入り禁止。

*学生証がエントランス入室時、エレベーターホール内入室時、ユニット入室時の鍵となり、対象エリアしか入れない構造になっています。

・共用施設利用後は、必ず元の状況に戻すこと。

・21時以降は静穏な環境を維持すること(通常時も他の寮生の迷惑になるような騒音は禁止)。

※2年生以上の在学生はULを希望する学生のみ応募ができます(RAは募集しません)。

※1年生(9月入学生含む)は書類選考のみでオンライン面接は行いません。

■Application/Selection Schedule
Application Period Jul 10, 2021 (Sat) ~ Jul 20 (Tue)
Selection Method 2nd year or over…Document screening + online interviews
1st year (including students enrolled in September) …Document screening only
Notice of online interview date
(2nd year or over)
*Contact method
Jul 21, 2021 (Wed)
*Email stated in applications
Online interview period Jul 24, 2021 (Sat)・Jul 26 (Mon)・Jul 27 (Tue)
Announcement of the selection results
*Contact method
Jul 29, 2021 (Thu)
*Email stated in applications
Moving in procedure period Aug 5, 2021 (Thu) ~ Aug 16 (Mon)
Amount at the time of move-in 183,090 yen*
Breakdown: Deposit 62,800 yen, Rent for September 40,000 yen, Rent for October 62,800 yen, Rental futon set 17,490 yen(set up fee 550 yen+rental fee 1,540 yen×11 months)

*If you don't have a guarantor in Japan, 18,840 yen is required for use of the guarantor system.

*If you cancel the resident’s contract after completing the move-in procedure, you shall pay a penalty equivalent to the deposit.

Contract period September 10, 2021~August 15, 2022

*There are some exceptions such as for 4th year students and those who plan to study abroad.

*Students can extend their contract up to one year with the university’s approval.

Others Residents shall follow the rules to run community life smoothly (The following are excerpts).

・Residents shall participate in weekly unit meetings, events, orientations, etc. in the IRC.

・Entry into the IRC by non-residents is prohibited (Family members of residents can visit only the common area on the fifth floor).

・Entry into living areas of other genders is prohibited at all times.

*Use your student ID card as a key when entering the IRC, the elevator hall, or the unit. Students are allowed to enter only the relevant areas.

・After use in the common areas, all equipment shall be returned in original condition, to original locations.

・All should maintain a quiet environment after 21:00 (Noises that disturb others are prohibited).

※Current students in 2nd year or over who wish to become UL can only apply (We do not recruit RA in this selection).

※Selection for 1st year students (including students enrolled in September) is document screening only, and there is no online interview.

申込方法 How to apply

以下のエントリーフォームより、必要事項を入力し、送信してください。

*エントリーフォームは、一定時間を経過すると、Webページの有効期限が切れてしまいます。志望理由等はwordやメモ帳に一時保存してから入力することをお勧めします。

*エントリーが完了すると、「国際寮新規入寮申込受付完了メール」が届きますので、必ずご確認ください(受付完了メールが届かない場合、申込ができていません)

Complete the Application Form below.

* CAUTION: When you fill out the form, the web session will time out after a certain period of time. Therefore, before filling out your form, please save the information you will input in a text or word document in advance.

* After you complete and send your application, you will receive a confirmation email. If you do not receive a confirmation email, your application has not been successfully completed.

ご不明な点がございましたら、中央大学国際センターへお問合せください。

If you have any questions or concerns, please contact the International Center.

TEL:042-674-2216・2201
FAX:042-674-2214
E-mail:chuoir-grp@g.chuo-u.ac.jp