情報環境整備センター
【重要】Googleドライブの容量制限について(第2弾)/【Important】Notification of Capacity Restrictions on Google Drive(Part 2)
2024年01月16日
本学では、2023年9月4日にGoogleドライブのストレージ容量の制限を設定いたしました。
(第1弾):https://www.chuo-u.ac.jp/aboutus/informational/itcenter/news/2023/08/67035/
この度、第2弾として下記の通り容量を制限いたします。
〇制限内容
・制限設定日:2024年3月4日
※反映まで最大24時間かかる場合がございます
・個人毎のストレージ
学生・非専任教職員:500GB→350GB(1ユーザーあたり)
専任教職員 :750GB→600GB(1ユーザーあたり)
※個人毎のストレージには、全学メール、マイドライブ等が含まれます
・共有ドライブ 1TB(1共有ドライブあたり)
※今回は容量の変更はございませんが、
不要なファイル、共有ドライブ自体の削除は随時実施をお願いいたします。
参考:共有ドライブの削除方法
容量超過した場合の挙動やデータ整理、拡張申請につきましては、
第1弾のお知らせをご参照ください。
https://www.chuo-u.ac.jp/aboutus/informational/itcenter/news/2023/08/67035/
本件に関するお問合せ先
多摩ITセンターサポートデスク(https://www.chuo-u.ac.jp/inquiry/form/?id=59)
ーーーーーーーーーーーーーーーー
We implemented storage capacity limits on Google Drive on September 4, 2023.
(Part1):https://www.chuo-u.ac.jp/aboutus/informational/itcenter/news/2023/08/67035/
Following the initial implementation, as part of the second phase, we are introducing the following restrictions
〇About restrictions
・Restriction Setting Date: March 4, 2024
※Please note that it may take up to 24 hours for the changes to take effect
〇About restrictions
・My Drive
Students and non-tenure-track faculty:500GB→350GB per user
Faculty and staff members:750GB→600GB per user
※My Drive also includes Chuo University Mail
・Shared drive:1TB(per drive)
※There is no change in the capacity this time, but we kindly ask you to delete
unnecessary files and shared drives.
How to Delete a Shared Drive
For inquiries regarding this matter, please contact:
IT support desk at the Tama Campus(https://www.chuo-u.ac.jp/inquiry/form/?id=59)