2015年2月18日(水)~23日(月)、若林茂則教授の引率のもとタイにて『グローバル・スタディーズ』の実態調査・研修が行われます。
『グローバル・スタディーズ』は2014年度に新設されたプログラムで、若林教授の授業では夏季に実施されたハワイ大学での学生学会に続く2回目の実施となります。
『グローバル・スタディーズ』は2014年度に新設されたプログラムで、若林教授の授業では夏季に実施されたハワイ大学での学生学会に続く2回目の実施となります。
タイ・バンコクにおける『グローバル・スタディーズ』研修概要
■クロントーイ・スラムの生活実態調査とドゥアン・プラティープ財団運営の小学校での教育調査
■サイエンスハイスクール パトウムタニー校 訪問
■日本文化紹介ならびに中学・高校授業見学
■タマサート大学Language Instituteでの講義(講師Asst. Prof. Pornsiri Singhapreecha (MS), Ph.D,)
■タマサート大学MA TESOLとの学生ポスター研究発表会(ポスター発表 中央大学7チーム、タマサート大学4チーム)
■史跡(アユタヤ)等見学
■サイエンスハイスクール パトウムタニー校 訪問
■日本文化紹介ならびに中学・高校授業見学
■タマサート大学Language Instituteでの講義(講師Asst. Prof. Pornsiri Singhapreecha (MS), Ph.D,)
■タマサート大学MA TESOLとの学生ポスター研究発表会(ポスター発表 中央大学7チーム、タマサート大学4チーム)
■史跡(アユタヤ)等見学
タマサート大学MA TESOLとの学生ポスター研究発表会 メニュー
The First Chuo & Thammasat Student Poster Conference
Students from Chuo University (Tokyo) and Thammasat University will present posters based on their research on SLA and ELT, with peer and faculty commentators. LITU faculty, MA (TEFL and English for Careers), and PhD students are encouraged to attend the conference. Details follow.Place: The Language Institute, Thammasat University, Tha Prachan, 8th floor
Date: Saturday February 21, 2015
Tentative Schedule (See List of Topics/Presenters below)
16.10-16.15: Opening
16.15-17.00: Plenary Lecture by Associate Professor Dr. Pornsiri Singhapreecha
17.00-18.30: Poster Session
18.30-19.30: Reception
Plenary Lecture: 4.15 -5 pm
Topic | Authors | Affiliation |
Split Nominals in Thai: An Ellipsis Analysis | Pornsiri Singhapreecha and Rint Sybesma (Presenter: Pornsiri Singhapreecha) |
Thammasat University and Leiden University |
List of 11 Poster Topics and Presenters: 5 – 6.30 pm
No. | Topic | Presenters/Authors | Affiliation |
1 | English Language Teaching Anxiety During Practical Teaching Experience of English Student Teachers, Burapha University |
Watunyoo Suwannaset and Sucharat Rimkeeratikul | Thammasat University |
2 | Interlanguage of English Questions among Thai EFL Learners | Meechai Wongdaeng and Rangsiya Chaengchenkit |
Thammasat University |
3 | Thai Learners’ Processing of English Relative Clauses | Jie Wang and Pornsiri Singhapreecha |
Thammasat University |
4 | Rhetorical Variation across Research Article Abstracts in Environmental Science and Applied Linguistics | Supachai Saeeaw and Supong Tangkiengsirisin | Thammasat University |
5 | Can You Do "Moon-Walking"? | Ai Aoki and Yasuaki Hanyu | Chuo University |
6 | L1 influence on the Use of English Passive Sentences by Japanese Learners | Shunsuke Fujisawa and Chiharu Takehara | Chuo University |
7 | The Use of Psych-Verbs by Japanese-Speaking Learners’ of English | Kentaro Hida, Naomi Sugahara, and Takaaki Yoshitomi | Chuo University |
8 | The Asymmetry between Accepting and Producing English Plural Noun Phrases | Toshiaki Iimura | Chuo University |
9 | Passives in Early Interlanguage: Theoretical Implications for the Distinction between Possessor and Indirect Passives | Takayuki Kimura | Chuo University |
10 | The Acquisition of Resultative Constructions by Japanese Learners of English | Seika Kokubu and Yuta Takahashi | Chuo University |
11 | Is an Easy Short Question a Short Easy Question? | Yuki Matsu | Chuo University |