国際経営学部

紀要 国際経営学論纂

紀要は、中央大学学術リポジトリ(Chuo university Academic Information Repository)を通じて、Web上で閲覧が可能です。

第4号

著者 タイトル
Jiang, YingYing The Evolution of Market Structure:Life Insurance in Prewar Japan
Chitose, Manabu ; Hashimoto, Yasuhiro ; Kimura, Tsuyoshi The Influence of Dynamic Capabilities in Shaping Business Models for Emerging Markets: Insights from Myanmar’s Telecommunications Industry
倉田, 紀子 ; 倉田, 裕子 災害とレジリエンス : 『方丈記』に見る長明の適応と中世日本における建築設計の革新を中心に
野間口, 隆郎 ; 申, 淑子 デジタル・トランスフォーメーションに強い中国式経営の研究 : ファーウェイのオープン・イノベーション源泉の考察
Sakikawa, Takashi Working Styles and Work Engagement During the COVID-19 Pandemic :Evidence From Japan, Singapore, and Australia
Singh, Mahendra Exploration of Showrooming Customer Guilt in India and Japan
野間口, 隆郎 トヨタの強さの本当の秘密 : 2023 年5 月29 日変革マネジメント講義録

第3号

著者 タイトル
Osborn,Henry ; キムラ,ツヨシ Early Life Experiences as Determinants of Global Leader Emergence:Insights from Interviews with 25 Japanese General Managers at MNCs in Japan
ノマクチ,タカオ A Study on Membership-Based Employment as an Innovation Strategy
サキカワ,タカシ The Connections Between National and Organizational Cultures: Evidence from the UK, the US, Saudi Arabia, and Japan
Singh,Mahendra Perceived Fairness of Dynamic Pricing in Airline and Ride-sharing Business
ヤマダ,ヒロユキ Perception of Bribery, an Anti-Corruption Campaign, and Health Service Utilization in Vietnam
イイダ,アサコ Branding a University and a Faculty: Seeking a Visual-identity Logo for GLOMAC

第2号

著者 タイトル
DUMAYAS,Arianne Analyzing the Competitiveness of the Digital Cities in the Philippines
GORHAM,Jon Teaching RStudio Data Visualization Through a Content and Language Integrated Learning Approach
石川 利治 集積経済による地域経済類型化に関するグラビティモデル分析
野間口 隆郎 日本的経営の源流としての「合本主義」に関する考察―「實地應用ノ素」と「実践知」概念から―
咲川 孝 Ontology of Multinational Corporations’ Organizational Culture
TORII, Akio An Index of Complementarity/Substitutability in Discrete Choices : Are Programs Provided by TV Broadcasting Stations Substitutes?
王 玲玲 ; 申 淑子 ; 野間口 隆郎  地域産業クラスター衰退期の製造企業生き残り戦略に関する考察―八王子地域のある伝統織物工場のケースから―
GOMMERMAN,Robert B. Cultural Intelligence and Intercultural Cooperation : The Moderating Effect of Cultural Perspective Taking and Metacognitive Cultural Intelligence
IIDA,Asako Analysis of TV Commercials in the Super Bowl Games : Advertising Activities of the Global Enterprises beyond the Pandemics
NAKAMURA,Daisuke 経済システム限界克服のための地域政策
国松 麻季 <書評>Trade Links - New Rules for a New World

創刊号

著者 タイトル
DUMAYAS, Arianne  The Participation of Japanese Companies in the Industrial Park Development in the Philippines
IIDA, Asako  Linguistic Strategies of Composing Brand Slogans in English to Communicate with Non-Native English-Speaking Consumers
JIANG, YingYing  Entrepreneurship in a Transition Economy : Life Insurance in Meiji Japan
木村, 剛 ; オズボーン, ヘンリー 外資系グローバルリーダーの人生初期段階における経験に関する研究
KIMURA, Tsuyoshi Business Model Development in a Foreign Market : Case Analyses by the Expanded Dynamic Capabilities Framework
倉田, 紀子 児童福祉法の目的を実現する保育に関する質的・量的研究―児童福祉法の変遷と本学茗荷谷キャンパスにおける駅型保育所を中心として
NAKAMURA, Daisuke  Local Cooperative Coordination and Community System : Beyond the Market Mechanism
OTSUBO, Hironori Quantal Response Equilibrium vs. Cognitive Hierarchies : An Analysis of Initial Responses in an Asymmetric All-Pay\nAuction Experiment
SAKIKAWA, Takashi The Connection between Organizational and National Cultures
申, 淑子 ; 野間口, 隆郎 中国式経営―ファーウェィの「奮闘者を以て根本とする」についての考察
GORHAM, Jon Integrating Sustainable Development Goals in the University Classroom
中野, 純司 なぜAI・データサイエンスを学ばなければならないのか
GOMMERMAN, Robert B. A Method for Integrating Content into Academic Writing in a Business Management EMI Program